Κάθε αρχή και δύσκολη………

 

Έτσι δε λέει ο σοφός λαός??? Κάθε αρχή και δύσκολη….. Αμααααα, τι δυσκολία είναι αυτή!!!! Περίοδος εκπαίδευσης, σου λέει, και με έχουν ψοφήσει στο τρέξιμο…κάνε αυτό, αλλά ταυτόχρονα μπορείς να κάνεις και κείνο, αλλά την ώρα που κάνεις αυτά ‘πές και μια καλημέρα στο Σκάιπ’…. Ρε παιδιά, εξωγήινο είμαι??? Δύο χεράκια έχω το άμοιρο και δύο ματάκια….τι να πρωτοδώ, τι να γράψω, σε ποιόν να απαντήσωωωωωωωω……

Ας το πάρουμε από την αρχή όμως. Ας υποθέσουμε ότι ξεκινάμε δουλειά σε ένα γραφείο, μιλάμε για κανονικό γραφείο – όχι μέσω υπολογιστή. Σ’αυτό το γραφείο έχουμε συναδέλφους, προϊσταμένους και διευθυντή. Πρώτη μέρα, σε φωνάζει ο διευθυντής στο γραφείο και σου λέει ότι θα αναλάβεις μεταφράσεις διαφόρων κειμένων που έχουν σχέση με τη δουλειά και την εξυπηρέτηση πελατών. Ευκολάκι, σκέφτεσαι! Έλα μου ντέ! Εκείνη την ώρα δε σκέφτεσαι πόσα μπορεί να είναι αυτά τα κείμενα και τι μπορεί να περιέχει αυτή η εξυπηρέτηση πελατών…. Όταν όμως είσαι σε ένα κανονικό γραφείο, κάποια στιγμή θα σηκωθείς να πάς τουαλέτα, να πάρεις ένα καφέ ή θα ψιλοτσιμπήσεις κλεφτά το φαγητό σου από το συρτάρι που το έχεις κρύψει ….όταν είσαι σε ένα κανονικό γραφείο, δεν υπάρχει περίπτωση να σου μιλάνε όλοι μαζί, και να σου λέει ο καθένας τι θέλει ή τι πρέπει να κάνεις ….εκτός αν είναι ηλίθιοι!

Η διαφορά τώρα, με το ‘βίρτσουαλ’ γραφείο. Έχεις πάλι τα ίδια άτομα. Σου λένε τα ίδια τη πρώτη μέρα, και πάλι σκέφτεσαι το ίδιο ‘ευκολάκι’….τι είναι να μεταφράσω μερικά κειμενάκια ή να απαντήσω σε τηλέφωνα ή σε μέιλς….ΧΑ!!!! και νομίζεις ότι θα τους ξεγελάσεις και θα συνεχίσεις να κάνεις άνετα όλα αυτά που έκανες σύν την δική τους δουλειά, άσχετο που θα πρέπει να είσαι ‘απίκο’ από τις 9 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα…..ΞΑΝΑ ΧΑ,ΧΑ!!! Εεεε, λοιπόν σας πληροφορώ ότι είναι πολύ χειρότερα!!! Γιατί??? Γιατί ενώ απαιτούν να είσαι ‘απίκο’ στο Σκάιπ, δεν ξέρουν αν μιλάς με κάποιον άλλον και μπορεί να σου μιλάνε 4, 5 ή ακόμη και 6 άτομα μαζί! Και για να μη δημιουργηθεί πρόβλημα, πρέπει να βρείς τρόπο να απαντάς σε όλους ταυτόχρονα….. ούτε για κατούρημα δεν μπορείς να πας με την ησυχία σου ….με το μικρό το λαπιτόπι ή με το κινητό στο χέρι πρέπει να είσαι, μη τυχόν σου πουν καλημέρα και δεν απαντήσεις!!! Να μη χέσω την ‘καλημέρα’ μου….. Καλά, δε συζητάμε να πιείς λίγο καφέ ή να φάς κάτι ή να κάνεις ένα τσιγάρο βρέ αδερφέ, μία από τα ίδια….έχουν ξεραθεί τα χέρια μου να κρατάω το λαπτοπάκι και να προσέχω να είμαι σε κάποιο σημείο που πιάνει το σκατόWiFi – κι αυτό το σιχαμένο, συνέχεια χάνει το σήμα του!!! Δεν μπορώ να είμαι με το κινητό και να πληρώνω ιντερνέτι, οπότε βγαίνω σαν τον κλέφτη στο κάτω μπαλκόνι, στέκομαι άγαλμα, μη και χαθεί το σήμα και κάνω το τσιγάρο μου…..

Το τι ψέμματα έχω πεί, επειδή άργησα το πρωί να ανοίξω το Σκάιπ ή αν μου ‘χτύπησαν’ και εγώ δεν ήμουν στη θέση μου, δε λέγεται!!! Πράγματα που δεν χρειάζεται να γίνουν σε ένα κανονικό γραφείο(καλώς ή κακώς περάσαμε από αυτή τη δουλειά). Και φυσικά δεν περιμένεις με τίποτα τον όγκο της δουλειάς που έχεις να βγάλεις …..δουλειά για τρία άτομα, πρέπει να βγεί από ένα άτομο και με πενιχρό μισθό (άλλη πονεμένη ιστορία). Αυτό το Σάββατο συμπληρώνω ένα μήνα, που για αυτούς θεωρείται εκπαιδευτικός και τι δεν έχω κάνει – βέβαια έμαθα και πολλά πράγματα, αλλά κοντεύω και να ξεχάσω τα αγγλικά και ακόμη και τα ελληνικά που ήξερα! Και πόσες παραπανίσιες ώρες έχω κάτσει….. Το προσωπικό είναι διαφόρων εθνικοτήτων και γλώσσα συνεννόησης τα αγγλικά, είτε γραπτά, είτε ομιλία ….εδώ γελάει και το παρδαλό κατσίκι (που επι τη ευκαιρία δεν ξέρω γιατί είναι παρδαλό το κατσίκι που γελάει) αλλά και ο κάθε πικραμένος…..η κόρη μου που με άκουσε να μιλάω μαζί τους, κυλιόταν κάτω από τα γέλια ….παρασυρμένη από τα δικά τους λάθη, τα ‘έδινα’ και γώ – είχα και αιώνες να μιλήσω…… Τις πρώτες μέρες έβλεπα τα κείμενα που έχουν έτοιμα – γραπτά και διαφημιστικά – και πολλές φορές απορούσα τι έλεγε – μιλάμε για μεγάλο χάλι, ειδικά συντακτικά (τώρα απλά συνήθισα)…..και μετά ήρθαν οι μεταφράσεις των προϊόντων, ουάου….όταν τα πρωτοείδα σκέφτηκα ότι χρησιμοποιούν μηχανή μετάφρασης – πήγα να πώ κάτι, παρεξηγήθηκαν, και το κράτησα μη τυχόν και μου πούν να τα διορθώσω….και δεν είναι και λίγα…μόνο 30,000 είδη!! Οπότε άστα έτσι όπως είναι……μπορεί να βοηθάνε αυτούς που δεν ξέρουν καθόλου αγγλικά, αλλά εμένα μου φάνηκε γελοίο να μεταγλωτίζω και τις μάρκες ακόμη!!!!

Αλλά φτάνει με τις λεπτομέρειες …..δουλεύω από τις 9 μέχρι τις 6 υποτίθεται….και δε μου φτάνει για να τελειώσω αυτά που πρέπει για τη μέρα!!!! Απορώ πως θα τα προλαβαίνω όλα …..κάποιες δουλειές τις πήραν από πάνω μου και τις έδωσαν σε μια άλλη κοπέλλα που είναι περισσότερο καιρό μαζί τους ….οπότε υποθέτω ότι θα υπάρχει ακόμη ένα άτομο που θα καλύπτουμε μαζί Ελλάδα και Κύπρο.

Οι δύο άμεσες προϊστάμενες/συνεργάτιδες μου (δεν έκανα λάθος στον τόνο) είναι από τη Βουλγαρία, ο υπεύθυνος για το Φατσοβιβλίο είναι μάλλον ινδικής καταγωγής, η υπεύθυνη για τα βίντεο και το μάρκετινγκ είναι από Ρωσσία και η ανώτερη όλων αυτών – για τη περιοχή μας τουλάχιστον – είναι Τουρκάλα!!! Μου κολλάει ….την κολλάω ….να δούμε που θα βγάλει αυτό….τώρα είμαστε καλά – αφού της απαντάω στο ίδιο λεπτό που μου είπε καλημέρα!!!! Άι, στα διάλα….. στην αρχή δεν υπήρχε μέρα που να μην έβρισκε κάτι στραβό, αλλά και γώ δεν μπορούσα να κρατήσω το στόμα μου κλειστό – κάτι που δεν συνηθίζω – και της απαντούσα ανάλογα …τώρα τα πάμε καλά! (πως έλεγε στην ελληνική ταινία ….’μέχρι και μουστάκι θα σε βάλει να ξυρίσεις’ ….εεεε, κάπως έτσι ήταν στην αρχή)….βρε χρυσή μου, άνθρωπος είμαι, δεν είμαι χταπόδι, άσε που έχω και φυσικές ανάγκες….

Ντάξ, έχω δουλέψει για άλλους και σε γραφεία στο παρελθόν….πλάκα-πλάκα, έχουν περάσει και είκοσι ολόκληρα χρόνια που δουλεύω μόνη. Αλλιώς είναι να δουλεύεις για άλλους και αλλιώς μόνος σου. Όταν δουλεύεις μόνος, δεν δίνεις αναφορά σε κανένα, κανονίζεις το πρόγραμμα σου ανάλογα ….έχεις τους δικούς ρυθμούς, αλλά παραδίδεις ή τελειώνεις τη δουλειά στην ώρα της. Καλά είναι που δεν έχω να τρέχω έξω και είμαι στο σπίτι ….αλλά ο καθένας εδώ μέσα έχει το χαβά του και θέλει την προσοχή του ….θεωρούν ότι επειδή είμαι σπίτι, είμαι και ‘εδώ’! – ένα βασικό που δεν καταλαβαίνουν τα παιδιά ειδικά είναι γιατί δεν σταματάω στην ώρα μου ακριβώς, όταν την ώρα που πάω να κλείσω έρχεται μέιλ από πελάτη που πρέπει να μεταφράσω – αυτό το μπρος-πίσω τώρα στην εκπαίδευση μουχει σπάσει τα νεύρα- και να απαντήσω, τι θα κάνω, δεν θα το κάνω????….και εγώ θέλω την προσοχή μου και να κάνω και αυτά που γουστάρω ….

Σιγά σιγά άρχισα να συνηθίζω, τις πρώτες μέρες ήμουν σα χαζό, κουδούνι, με νεύρα τσατάλια, πονούσα παντού ….και για να ηρεμήσω δεν ξέρω και γώ τι ήθελα….. Όχι ότι είμαι πολύ καλύτερα τώρα, αλλά έμαθα κάποια κόλπα και ξέρω σχετικά τι μου γίνεται ….ακόμη όμως δεν έχω μπεί κανονικά στο πρόγραμμα για να ξέρω αν θα μου μένει χρόνος για να επικοινωνώ μαζί σας εδώ μέσα ή για να κάνω την εκπομπή μου…..σνίφ, μου λείπετε….σας βλέπω, σας διαβάζω και σας ακούω υποχθόνια ….αλλά ήθελα να μιλήσω και εγώ….

Δεν ξέρω αν αξίζει όλη αυτή η ταλαιπωρία ….αλλά σκέφτομαι τα λόγια που μου είπε κάποιος φίλος ….’λίγο-λίγο και σιγά-σιγά κάτι θα γίνει’…..Και έτσι θα κλείσω ….είναι πολλές μέρες που ήθελα να γράψω, αλλά αργούσα πάρα πολύ και δεν προλάβαινα ….σήμερα όμως το πήρα απόφαση ….

3 thoughts on “Κάθε αρχή και δύσκολη………

    • you know something!!!! To tell you the truth, I don’t care, this blog is personal and is about my thoughts and feelings….and SOME of my feelings are expressed here!!! I haven’t written anything since then….and really the last weekend was terrible for me!!! When I write the english post it will be different…..
      I try to be patient, don’t know for how long & thank you I will take care of myself!!!
      Thank you too and lots of kisses

Σχολιάστε

