Περί φιλίας…..

Οι συμβουλές της μάνας στη κόρη ….και το γιό….

Η κόρη μου παραπονιέται για τις φίλες της…. Εδώ και πολύ καιρό της είχα ζητήσει να γράψει ένα κομμάτι σχετικό με τη φιλία και πως την βλέπει, αλλά τιπτς…..

Έτσι αποφάσισα να γράψω εγώ κάτι……και πραγματικά θα εκτιμούσα και τη δική σας γνώμη…..

Η φιλία, για να θεωρηθεί φιλία περνάει από διάφορα στάδια. Δεν μπορείς να βρεθείς για πρώτη φορά με κάποιο άτομο και να του ανοίξεις την καρδιά σου, με τη μία….. εκτός αν σου εμπνεύσει πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη…..και αυτό στις μέρες μας από ότι βλέπω είναι πολύ δύσκολο. Όταν ήμασταν εμείς παιδιά ίσως…..

Θα σας πώ τι συμβουλές έδωσα στη κόρη μου, όταν πρωτοξεκίνησε να δημιουργεί φιλίες…. Είναι πολύ κλειστό παιδί και δυσκολεύεται ιδιαίτερα, είναι πολύ ώριμη για την ηλικία της (ώρες-ώρες νομίζω πολύ περισσότερο και από μένα), αλλά έχει ένα κουσούρι, απογοητεύεται εύκολα και πιάνεται από τις λεπτομέρειες τόσο πολύ….που όταν μου λέει κάποια πράγματα που την ενόχλησαν εμένα μου σηκώνονται ‘οι τρίχες της κεφαλής μου’….

Πρώτα από όλα, οι πραγματικοί φίλοι είναι λίγοι…συνήθως μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού….άντε το πάρα πολύ, και των δύο χεριών!!!! Ξεκινάμε ως γνωστοί, λέμε κάποια λίγα πράγματα και γενικά για τον εαυτό μας, και σιγά σιγά αρχίζουμε να ανοιγόμαστε….. μετά, αν νομίζουμε ότι το άλλο πρόσωπο που έχουμε απέναντι μας, δεν θα προδώσει τα μυστικά μας, του λέμε κάποιο ‘μυστικό’ μας …κάτι όμως που αν το πεί παραέξω – δηλαδή αν προδώσει την εμπιστοσύνη μας – δεν θα μας πειράξει ιδιαιτέρως!!! Αν προδώσει την εμπιστοσύνη μας….απο δώ πάν κι άλλοι!!!! Αν όμως είναι εντάξει μαζί μας …συνεχίζουμε και μοιραζόμαστε τα μικρά και μεγάλα μυστικά μας…..Και έτσι, σιγά-σιγά ξεκινάμε να χτίζουμε τη φιλία μας …δοκιμάζουμε τους ανθρώπους που θεωρούμε ότι είναι άξιοι της φιλίας μας και εμείς φυσικά άξιοι της δικιάς τους!!! Γιατί, ενώ περιμένουμε να μην πεί δικό μας μυστικό ….δεν θα βγούμε εμείς να τον κάνουμε ρόμπα….ότι ισχύει για τη μία πλευρά, ισχύει και για την άλλη φυσικά!!!! Ένα χαρακτηριστικό, ίσως και το πιο σημαντικό της φιλίας είναι η εμπιστοσύνη!!!!

Ένα άλλο χαρακτηριστικό της φιλίας είναι η οικειότητα. Επειδή έχουμε έρθει πολύ κοντά με το άλλο άτομο, μοιραζόμαστε τις εμπειρίες και τα ενδιαφέρονται μας ….περνάμε πολλές ώρες μαζί, μιλάμε στο τηλέφωνο, ανταλλάσουμε μηνύματα, βρισκόμαστε συχνά…. Αυτό πολλές φορές έχει σαν αποτέλεσμα, καμιά φορά να λεχθεί κάτι παραπάνω ή να γίνει μια ποιο προσωπική ή πιο χοντροκομμένη πλάκα …..άν αισθάνεσαι φίλο τον άλλο άνθρωπο, πρώτα από όλα δεν θα παρεξηγηθείς!!! Δεν θα πιαστείς από τις λεπτομέρειες – και γιατί το είπε αυτό, και πως το είπε έτσι – αν είναι να ψειρίζεις την κάθε κουβέντα….άστο, πουλάκι μου! Αν όντως έγινε κάτι που σε πείραξε, τον πιάνεις τον άλλο άνθρωπο και ιδιαιτέρως του ζητάς εξηγήσεις, ή του εξηγείς ότι αυτή η πλάκα σε πειράζει!! (όχι με μηνύματα – που και αυτά μπορεί να παρεξηγηθούν, πρόσωπο με πρόσωπο) ….. Αν ο άλλος είναι πραγματικός φίλος, θα το καταλάβει….μην περιμένεις όμως να ‘μυρίσει τα δάχτυλα του’ και να καταλάβει από μόνος του ότι κάτι σε πείραξε ή τι ακριβώς ήταν αυτό που σε πείραξε. Αυτό θα συμβεί μετά από πολλά χρόνια φιλίας….και πάλι δεν είναι απόλυτο!!!

Άλλο χαρακτηριστικό της φιλίας είναι και η συμπαράσταση!!! Στα δύσκολα φαίνεται ο φίλος!!!! Αυτόν τον άνθρωπο που αγαπάμε και θεωρούμε φίλο μας, δεν τον παρατάμε στα δύσκολα. Αν έχει προβλήματα, καθόμαστε και τα συζητάμε και προσπαθούμε να βοηθήσουμε….όσο περνάει από το χέρι μας τουλάχιστον! Ο φίλος είναι εκεί για να σου φτιάξει το κέφι όταν έχεις νεύρα ή είσαι στεναχωρημένη….αλλά φυσικά θα κάνεις και σύ το ίδιο όταν θα χρειαστεί!!! Και θα κλάψετε μαζί και θα γελάσετε μαζί …και περνώντας τα χρόνια η φιλία σας θα γίνεται όλο και πιο δυνατή…. Και μακριά να βρεθείτε, και να περάσουν χρόνια που έχετε να τα πείτε….μόνο με μία ματιά, ή από τον τόνο της φωνής στο τηλέφωνο, ο φίλος έχει καταλάβει…. Για αυτό το λόγο, χαρείτε αυτό το πολύτιμο αγαθό που μοιράζεστε ….τη φιλία σας!!!!

Πόσες φορές την έχω πατήσει στη ζωή μου….. Πάντα προσπαθούσα να είμαι διακριτική και να βοηθάω…. Μπορεί να βάλω τη φιλία και πάνω από την οικογένεια, κάποιες φορές (και εκεί παρεξηγείται ο Μιχάλης….) …. Οφείλω να ομολογήσω ότι έχω καλές φιλίες με γυναίκες…αλλά θεωρώ ότι έχω και καλές φιλίες με άντρες (ναι, εγώ είμαι από τις ρομαντικές που πιστεύω στη φιλία άντρα-γυναίκας!!!!) ….Και ευθαρσώς δηλώνω ότι, ο καλύτερος φίλος μου, είναι ο άντρας μου…..

Δυστυχώς όμως, τα μικρά κοριτσάκια – μιλάμε για τρίτη-τετάρτη δημοτικού είναι κακά, ζηλιάρικα, στριμμένα και κουτσομπόλικα!!! (στα δικά μας χρόνια, ήμασταν πάρα πολύ αθώα, δεν υπήρχαν τέτοια πράγματα…στο λύκειο άρχισαν να ψιλο-εμφανίζονται κάποια τέτοια κρούσματα) …. Πράγμα που δεν το μπορούσα ποτέ!!! Προτιμούσα τα αγόρια, είναι πιο ντόμπρα. Τα κοριτσάκια, είναι όλο ψου-ψου και μου-μου πίσω από τη πλάτη, …κάνουν κλίκες που δεν μπορείς να μπείς εύκολα! Τα αγόρια είναι αλλιώς, είναι πιο ευθείς τύποι, και δεν δείχνουν αυτή τη κακία που έχουν τα κορίτσια…. Ακόμη και στα χρόνια της εφηβείας, που ξεκινάνε και άλλου είδους αναζητήσεις, τα κορίτσια χειροτερεύουν – ειδικά αν νομίζουν ότι γουστάρεις ή σε γουστάρει, αυτός που ‘αγαπάνε’ – τα αγόρια δεν δίνουν σημασία …. Τα κορίτσια αλλάζουν φίλες (πολλές φορές επειδή μπορεί να έχουν κάποιο συμφέρον από τη ‘καινούργια φίλη’), ενώ τα αγόρια…μπορεί να είναι φίλοι από το δημοτικό ….και για μια ζωή!!!!

ΕΧΩ ΑΔΙΚΟ???? ….συμπληρώστε, όπου νομίζετε ότι έχω αφήσει κενά …..ή διαφωνήστε αν έχετε διαφορετική γνώμη!!!! Όλα τα σχόλια και όλες οι ιδέες σας, ευπρόσδεκτες…..

Σχολιάστε

