Κακιές συνήθειες…..

Πριν λίγο καιρό μιλούσαμε με κάτι φίλες, κατά τη διάρκεια της εκπομπής, για τις κακές συνήθειες. Υπάρχουν πολλών ειδών κακές συνήθειες…και σήμερα το ξαναθυμήθηκα που μιλούσα με μία φίλη στο Φατσοβιβλίο, και λέγαμε για μια συνήθεια του μικρούλη της!!!! Τους είχα υποσχεθεί ότι θα γράψω κάποια από τα πράγματα που έχω διαβάσει…..

Λοιπόν …κακιά συνήθεια είναι το τσιγάρο, το ποτό, ο τζόγος, τα ναρκωτικά ….ακόμη, κακιά συνήθεια μπορεί να είναι και το πολύ φαϊ ή ακόμη και οι πολλές ώρες στο Ίντερνετ ….αλλά κακιά συνήθεια μπορεί να είναι και κάτι που κάνει ένα παιδάκι ή ένα σκυλί και μας ενοχλεί, μας κουράζει ή μας δημιουργεί νεύρα.

‘Συνήθεια’…κατά πως λέει το λεξικό και οι ειδικοί είναι ‘μία συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται πανομοιότυπα και, συνήθως, όχι συνειδητά’. Μεγάλοι ψυχολόγοι, που έχουν αναπτύξει τη θεωρία της ‘Λογικής Συγκινησιακής Θεραπείας της Συμπεριφοράς’ – (Dr.Albert Ellis – περιληπτικά : σας δείχνει καθαρά και απλά, με ποιόν τρόπο αναστατώνετε τον εαυτό σας χωρίς λόγο, και σας δίνει πολλές μεθόδους σκέψης, αισθημάτων και δραστηριοτήτων για να μειώσετε αυτά που σας ενοχλούν ενώ διατηρείτε ανέπαφους τους στόχους, τις αξίες και τις προτιμήσεις σας.) – επιμένουν ότι για τις συνήθειες μας, είτε καλές είτε κακές….φταίει το σκεπτικό μας….

Για να τα πούμε σε απλά ελληνικά και να μην σας κουράζω …..ξεκινάμε να κάνουμε κάτι (να καπνίζουμε, να τρώμε, να πίνουμε, να χαρτοπαίζουμε, να παίρνουμε ναρκωτικά, ή να τρώμε τα νύχια μας) επειδή κάποια αρνητική σκέψη έχει περάσει από το μυαλό μας ….π.χ. έχω νεύρα, άς πιώ ένα ποτό για να ηρεμήσω ….οπότε σιγά-σιγά κάθε φορά που έχουμε νεύρα ή άγχος αποκτάμε τη συνήθεια να τα καταπολεμάμε με ένα ποτό ….. αυτή η σκέψη περνάει στο υποσυνείδητο ….και αυτόματα, κάθε φορά που αισθανόμαστε άγχος ή νεύρα, το χέρι μας πάει από μόνο του στο μπουκάλι του ποτού ….αυτό είναι αρνητικό σκεπτικό! Και αυτό είναι που πρέπει να καταπολεμήσουμε ….αυτό που έχουμε δημιουργήσει στο υποσυνείδητο μας! Τι είναι αυτό, ποια σκέψη, μας έκανε και ξεκινήσαμε αυτή τη κακιά συνήθεια που έχουμε, οποιαδήποτε και αν είναι αυτή….Ακόμη και η ‘σκέψη’ είναι συνήθεια ….για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει κάτι παραπάνω, σας προτείνω να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο που σε γενικές γραμμές συνοψίζει αυτά που έχω διαβάσει και εγώ http://gerasimos-politis.blogspot.gr/2011/09/blog-post_24.html

Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο που διάβασα ….ο Pete Cohen, ένας σύχγρονος ψυχολόγος και σύμβουλος ζωής, μας λέει ότι ….οποιαδήποτε συνήθεια έχουμε, μπορούμε να την κόψουμε ή να την αλλάξουμε μέσα σε 21 μέρες. Αυτός λέει, τόσες μέρες χρειάζεται το μυαλό για να αλλάξει μία συνήθεια και από κακή να την κάνει καλή ….άν με υπομονή και επιμονή ….επί 21 μέρες ή επί 21 φορές τουλάχιστον μπορέσετε να αντιδράσετε στην κακή συνήθεια ….τότε θα επιτύχετε τον σκοπό σας!!!! Είτε είναι τσιγάρο, ποτό, δίαιτα…είτε οτιδήποτε!!!

Εγώ θα πώ, όλα καλά και όλα ωραία στη θεωρία ….απο κεί και πέρα, κατά τη δική μου ταπεινή άποψη …..πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβεις και να δεχτείς ότι έχεις πρόβλημα ….μετά να αποφασίσεις αν θα πάς σε κάποιο ειδικό ή αν θα το παλέψεις μόνος σου …..Σε τελική, όλα είναι μπούρδες!!!! ….άν δεν έχεις από μόνος σου τη θέληση και τη διάθεση ….την υπομονή και την επιμονή και το πείσμα για να το καταφέρεις ….δεν γίνεται τίποτα!!!! Μόνο αν το βάλουμε εμείς οι ίδιοι στο μυαλό μας ότι θέλουμε πραγματικά να αλλάξουμε, θα το κάνουμε!!!! Αν δεν το θέλουμε, όλοι οι ειδικοί του κόσμου να είναι πάνω από το κεφάλι μας, δεν θα γίνει τιπτς!!!!

Και τέλος, ας πούμε και κάτι και για τα παιδάκια και για τα σκυλάκια ….έχουν μία πολύ κακή συνήθεια ….να παίζουν με τα νεύρα μας και να προσπαθούν να δούν μέχρι που φτάνουν οι αντοχές μας ….κάνουν τα πάντα για να τραβήξουν την προσοχή μας!!!! Εδώ θέλει προσοχή ….θέλει και λίγο αδιαφορία και τιμωρία ….αλλιώς θα την πατήσουμε, θα μας ανέβουν στο κεφάλι και στη τελική θα γίνουν κακομαθημένα (θα τους γίνονται όλα τα χατήρια….πράγμα που δεν μπορεί να γίνεται επ’άπειρον). Δεν είναι δυνατόν, να έχει δεί η φίλη μου εκατό φορές τον ‘Σπιρουνάτο’ …επειδή ο μικρός δεν τρώει. Οι παλιοί έλεγαν, ‘άστο, όταν πεινάσει θα φάει’ ….και πιστεύω ότι είχαν δίκιο!!! Το ίδιο μου είχε και ο παιδίατρος για τα δικά μου τα παιδιά…και συμπλήρωσε ‘τι θέλεις, να είναι χοντρά??’ …..Αντιστάσου, γλυκειά μου φίλη, στον συναισθηματικό εκβιασμό που σου κάνει ο μικρούλης!!!! Και εγώ είχα, και έχω, το ίδιο πρόβλημα, περισσότερο με την κόρη μου…κάποια στιγμή, βαρέθηκα (έκανε 1 ώρα να μισοφάει το μεσημεριανό της και έβρισκε δικαιολογίες για να σηκωθεί από το τραπέζι) και μετά από ½ ώρα, σηκωνόμουν και έφευγα …το αποτέλεσμα …τρώει, περισσότερο για να επιβιώνει, αλλά στα γλυκά δεν την πιάνει κανείς!!!! Τώρα τελευταία, έχει αρχίσει να την κοντράρει ο μικρός στα γλυκά!!!! Τα περισσότερα ισχύουν και για τα σκυλιά ….τα οποία παραμένουν σε όλη τους τη ζωή παιδάκια …και εκεί με υπομονή και επιμονή και τιμωρία κόβονται οι κακές συνήθειες!!!!!

Εγώ, έχω κάνει προσπάθειες στο παρελθόν και άλλαξα κάποια πράγματα που δεν μου άρεσαν στον εαυτό μου ….τώρα έχω αφεθεί ….αλλά για να πώ τη βαριά αλήθεια, δεν έχω διάθεση ….δεν θέλω, βρέ αδερφέ να αλλάξω ….ξέρω όμως ότι αν το αποφασίσω, έχω τη δύναμη να το κάνω ….ουάου!!!! ….πολύ βαριά φιλοσοφημένες κουβέντες!!!! Σκάσε πιά, φτάνει ….Σαββατοκύριακο είναι ….ξεχάστε όλα αυτά που διαβάσατε ….βγείτε έξω ….περάστε καλά ….και τα λέμε από Δευτέρα!!!!! (φτιάξτε πρώτα τη διάθεση σας και τα υπόλοιπα …..θαααααα γίνουν)!!!! Δείτε και ακούστε το τελευταίο βίντεο….

Σχολιάστε

