Σχέσεις….τρείς διαφορετικές σκέψεις ….

Αφορμή για το σημερινό κομμάτι ήταν κάποιες καταστάσεις, κάποιες κουβέντες που άκουσα,  κάποια γραπτά …στο παρελθόν είχα υποσχεθεί ότι θα ξανασχοληθώ με το θέμα των σχέσεων ….και νομίζω ότι ήρθε η ώρα να μοιραστώ κάποιες σκέψεις μου μαζί σας…..

Μουσική προετοιμασία για την ανάγνωση …..

Οι σχέσεις, όλων των ειδών, αλλά ιδιαίτερα η σχέση του γάμου, θέλουν δουλειά …..στην αρχή, και πάνω στην τρέλα του έρωτα, δεν το σκεφτόμαστε καθόλου, νομίζουμε ότι όλα θα είναι ιδανικά και μές το μέλι συνέχεια ….και σιγά σιγά αρχίζουμε και μπαίνουμε στη ρουτίνα της καθημερινότητας ….έρχονται τα παιδιά, έρχονται τα σκυλιά, έρχονται τα δάνεια, έρχονται τα ζόρια στη δουλειά, υπάρχουν οι γονείς, και πάει λέγοντας …. Και όλα αυτά πρέπει να συνυπάρχουν γιατί τώρα πιά είμαστε οικογένεια ……και όλοι μέσα στην οικογένεια έχουν, ο καθένας ξεχωριστά τις απαιτήσεις του……

Όπως αναφέρει ο άντρας μου ο Μιχάλης (σε ένα κείμενο που θα διαβάσετε παρακάτω) και ο συνάδελφος στο ιντερνετικό ραδιόφωνο και μπλόγκερ και ο ίδιος,  Χριστόφορος σε δύο από τα κείμενα του(τα λίνκ θα τα βρείτε στο τέλος αυτού του κειμένου), και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη είναι ότι ……  ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία μιάς σχέσης είναι η επικοινωνία …..ακόμη πιο σημαντική, η επικοινωνία από την πρώτη στιγμή…..

Και τι εννοώ ….άν υπάρχουν ψέματα – ακόμη και μικρά – από την αρχή της σχέσης ….υπεκφυγές, κρυμμένα ή κρατημένα συναισθήματα (συμπληρώστε μόνοι σας ότι άλλο θέλετε) …..άστα βράστα, υπάρχει σοβαρή έλλειψη επικοινωνίας. Δεν είναι δυνατόν να είσαι με κάποιον/α ….και να μην συζητάς για τα ΠΑΝΤΑ …..δεν είναι δυνατόν να μην έχεις απογυμνώσει και καταθέσει την ψυχή σου στον άλλον ….. Και αυτό γίνεται σταδιακά σε κάποιο σημείο στην αρχή της σχέσης ….και έτσι καταλαβαίνεις αν ταιριάζεις με τον άλλο ή όχι!!! Πολλές φορές θα την πατήσεις και θα νοιώσεις προδομένος και εξαπατημένος και πληγωμένος ….. κάποια στιγμή όμως θα το βρείς  ‘το άλλο σου μισό’ …..και θα παντρευτείς και θα κάνεις οικογένεια…..

Τότε είναι που δεν θα πρέπει να ξεχαστείς και να αφεθείς στην καθημερινότητα …… τη μια στιγμή είστε οι δυό σας, και ξαφνικά την επόμενη είστε τρείς ή τέσσερεις  ή πέντε ….και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μοιράζεται ο χρόνος και η αγάπη σε περισσότερα κομμάτια ….ο τρελός έρωτας αλλάζει σιγά σιγά στο βαθύτερο συναίσθημα της αγάπης και δυστυχώς η επικοινωνία ανάμεσα στο ζευγάρι λιγοστεύει (αυτό συμβαίνει και στις καλύτερες των οικογενειών – και μη πεί κανένας σας ΠΟΤΕ, εγώ δεν θα το κάνω ΠΟΤΕ – ποτέ μην πείς ποτέ, γιατί θα το λουστείς, είναι σίγουρο!!) ….το θέμα είναι ένας από τους δύο τουλάχιστον, να το αντιληφθεί …..και να βρεί τον τρόπο να επαναφέρει την ‘τάξη’ …..να περιφρουρήσει αυτή την ιερή πιά σχέση …..

Αλλά ….συνήθως …..ξεχνιόμαστε …..απο τα ‘θέλω’ και τις ανάγκες της υπόλοιπης οικογένειας ….απο τις δυσκολίες που εμφανίζονται μπροστά μας καθημερινά ….αφηνόμαστε ……και καταλήγουμε ‘συγκάτοικοι’ (που λέει και ο άντρας μου) – συγκάτοικοι στην τρέλα, θα συμπληρώσω εγώ…..

Και έτσι ….όπως κάθε σοβαρή και αξιοπρεπής οικογένεια, δεν μπορούσαμε εμείς  να είμαστε η εξαίρεση στον κανόνα….την πατήσαμε και εμείς …..μεγαλοπρεπέστα!!!! . Πέσαμε πολύ άσχημα στη ρουτίνα της καθημερινότητας ….και αφεθήκαμε σε αυτήν ….και όσο αφήνεσαι, σε παρασέρνει η δίνη και αφήνεσαι ακόμη περισσότερο ….και όσο αφήνεσαι, τόσο πιο πολύ αποκοιμίζονται τα συναισθήματα, και μπορεί να φτάσουν σε στάδιο νέκρωσης ….και ξεκινάει η αδιαφορία και ίσως και μία εσωτερική επανάσταση του καθενός ξεχωριστά, και αυτό καταλήγει ……

…….ΚΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΞΥΠΝΑΣ ….δεν ξέρω μετά από πόσα χρόνια….το σίγουρο είναι ότι κάποια στιγμή θα ξυπνήσεις ….το θέμα είναι, να μην είναι πολύ αργά και το παιχνίδι έχει χαθεί ….. Εμείς ήμασταν τυχεροί, πρώτος ‘ξύπνησε’ ο άντρας μου και μου ‘έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου’……  Και τώρα βρισκόμαστε στη φάση της προσπάθειας να κερδίσουμε τα ‘χαμένα χρόνια’ …… μιλάμε, μιλάμε, μιλάμε …..και δεν τελειώνουμε ….έχουμε βγάλει όλα τα παράπονα και τα λάθη μας στην επιφάνεια και τα εξετάζουμε από όλες τις πλευρές …..και προσπαθούμε να τα αλλάξουμε προς το θετικό!!!!!

Για αυτό το λόγο, και για να μαθαίνουν οι νεότεροι, ο γάμος και οι σχέσεις θέλουν δουλειά και πολλή και σκληρή μάλιστα !!!!!!! Δημιουργήστε φιλίες, κάνετε σχέσεις, παντρευτείτε ….αλλά ΠΟΤΕ (εδώ πρέπει να λεχθεί) μα ΠΟΤΕ μην αφεθείτε στη δίνη της ρουτίνας ….τους τρόπους θα τους βρείτε μόνοι σας (έεεεε, δεν θα σας τα λέω και όλα, εγώ!!!)

Η μεταστροφή του Μιχάλη (και Μάικ) – το κείμενο του άντρα μου

Αφορμή για αυτό το κείμενο που ακολουθεί πήρα από ένα περιστατικό που έλαβε χώρα στο σπίτι μας ένα απόγευμα γυρνώντας από τη δουλειά. Μπαίνοντας λοιπόν στο σπίτι συνάντησα μια ψυχρή ατμόσφαιρα. Βρήκα την Όλγα και τα δύο παιδιά μου (τώρα έχω και τρίτο) καθισμένους ο καθένας και σε έναν υπολογιστή, με τα ακουστικά στα αυτιά τους, αποξενωμένοι από το σπιτικό περιβάλλον…..  
Έκατσα λοιπόν και σκέφτηκα, συζητώντας πρώτα με τον εαυτό μου, τι φταίει γι’αυτό.
Κατάλαβα λοιπόν πως και εγώ ήμουν υπαίτιος για αυτήν την κατάσταση. Κουβαλώντας στο σπίτι την γκρίνια και το άγχος της δουλειάς (βλέπε κρίση και ακάλυπτες επιταγές) δεν ενδιαφερόμουν πραγματικά για αυτά που τους απασχολούσαν. Δεν μου έλεγαν τα προβλήματα τους, φοβούμενοι ότι θα αντιδράσω έως και υπερβολικά ή ακόμη ότι και θα τους κοροϊδέψω, ισχυριζόμενος ότι μόνο τα δικά μου προβλήματα αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής……
Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα να απομακρυνθούμε μεταξύ μας, ιδιαίτερα με το κορίτσι μου την Όλγα….. γιατί ακόμη και μετά από 20 χρόνια γάμου….έτσι την βλέπω, σαν το κορίτσι μου…… και όχι με το ρουτινιάρικο χαρακτηρισμό ‘σύζυγος’ ή ‘γυναίκα’ μου…..
 Το τελευταίο διάστημα έχω αλλάξει προς το καλύτερο …. Έχω ηρεμήσει (όχι τελείως) και συζητάμε το παραμικρό
Άλλωστε προστέθηκε στην οικογένεια και νέο μέλος – ο μικρός Μάικ – που σε διαφορετικές συνθήκες δεν επρόκειτο να το δεχτώ, το οποίο έχει συμβάλλει και αυτό με τον τρόπο του, στο θέμα της οικογενειακής ηρεμίας.
Κλείνοντας θέλω να πω…… Όλγα και παιδιά… μην φοβάστε και μην τρομάζετε…. ο μπαμπάς είμαι….όπως με ξέρατε παλιά……

Τα κείμενα του Χριστόφορου

http://romantikoskreopolis.blogspot.gr/2012/04/no2.html

http://romantikoskreopolis.blogspot.gr/2012/06/blog-post.html

Σχολιάστε

